[O1] Pytanie do tych, co znają bieg kanałów wentylacyjnych

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • wklicki
    Classic
    • 2010
    • 28

    [O1] Pytanie do tych, co znają bieg kanałów wentylacyjnych

    Można odnieść takie wrażenie, ale chyba tak to powinno działać.
    Myślę, że działa to tak: pompka pompuje płyn do przewodów, a spryskiwacze plują, kiedy przekroczone zostanie jakieś tam ciśnienie. To właśnie powoduje to opóźnienie.

    Podobnie działają spryski reflektorów - są wysuwane ciśnieniem. Jeśli nie masz płynu to się nie wysuną. U mnie tak czy siak się nie wysuną, bo pozbyłem się bezpiecznika nr 36
    Aktualnie: OCTAVIA I 1.8T 20V 150km AGU
    Było: FABIA I 1.4 MPI + LPG
    OCTAVIA 1.9 TDI 90km


  • romman
    Ambiente
    • 2009
    • 201

    #2
    [O1] Pytanie do tych, co znają bieg kanałów wentylacyjnych

    Pytanie banalne:

    Czy ozonując parownik poprzez środkowe wyoty powietrza (przy wyłączonym nadmuchu oczywiście), ozon dostanie się do komory parownika? Oczywiście przy nawiewie skierowanym na te wyloty i nadmuchu ustawionym na 'zimne'. Klima manualna.

    Komentarz

    • andru123
      Elegance
      • 2010
      • 783
      • Toyota
      • ATF 2.0 MPI 120 KM

      #3
      przy obiegu zamknietym dostanie się
      ja zamykam obieg, rurke ozonatora wkładam prawie do miejsca gdzie otwiera się klapa obiegu zamknietego(nad nogami pasazera ) i tak ok pol godz ozonuję , z wlaczonym wentylatorem na "1"

      tak ozonuję wszystkie autka w domu , nic nie śmeirdzi i nikt nie choruje więc działa
      jest O1 RS 1.8T XENON
      była O1 1.9 TDI AGR

      Komentarz

      • mlac
        Ambiente
        • 2008
        • 200
        • Octavia I (1U2)
        • BFQ 1.6 MPI 102 KM

        #4
        Wg mnie najlepiej ozonować parownik poprzez zewnętrzne miejsce na filtr kabinowy. Tzn ściągnąć filtr i tam włożyć rurkę ozonatora wtedy masz pewność że idzie przez cały obieg. Ale może sposób od wewnątrz na obiegu wewn też jest dobry.

        Mi jak na razie wystarczyło ozonowanie na wewn. obiegu z rurką w kabinie.
        Skoda Octavia Tour MORE 1.6 TWIN POWER
        Yamaha FZ6 s2 Fazer ABS

        Komentarz

        • romman
          Ambiente
          • 2009
          • 201

          #5
          andru123,

          Nie o to chodzi - ja chcę rurkę włożyć do środkowego wylotu powietrza bez puszczania nawiewu i zastanawiam się, czy ozon dostanie się do parownika. Ozon jest cięższy od powietrza, więc teoretycznie powinien.

          Chcę w ten sposób usyskać duże stężenie ozonu w komorze parownika. Ozonator ma małą wydajność - 200mg/h a chcę mieć pewność, że wytłukę wszysko co tam żyje.

          [ Dodano: Czw 16 Cze, 11 11:07 ]
          mlac,

          Mnie takie ozonowanie nie wystarczyło - miałem ozonator wewnątrz i stężenie było moim zdaniem za małe.

          Komentarz

          • andru123
            Elegance
            • 2010
            • 783
            • Toyota
            • ATF 2.0 MPI 120 KM

            #6
            tylko ze jak miales ozonator w aucie to niestety nie spelnil swojej roli , ozonator musi byc poza autem

            druga sprawa ze jak tam masz duzy syf, to zostaje tylko chemia , odgrzybiacz klimatyzacji WURTH wstrzykiwany przez rurke spustowa w grodzi , rewelacyjna rzecz
            jest O1 RS 1.8T XENON
            była O1 1.9 TDI AGR

            Komentarz

            • romman
              Ambiente
              • 2009
              • 201

              #7
              andru123, Dlaczego musi być poza autem? Nie kapuję. Z tego co wiem to może być w aucie lub poza - wedle uznania

              Komentarz

              • ruwado
                RS
                • 2009
                • 14891
                • Octavia IV (NX3)

                #8
                ?No właśnie, ja tez pierwszy raz czytam, że ozonator ma być po za samochodem? Zawsze jak odgrzybiają klimę, ozonator wkładają do środka.
                pozdrawiam - Darek

                Komentarz

                • andru123
                  Elegance
                  • 2010
                  • 783
                  • Toyota
                  • ATF 2.0 MPI 120 KM

                  #9
                  nawet w instrukcji obslugi ozonatora jest napisane ze przez uchylona szybe włożyć wężyk do środka
                  podejrzewam ze dziala lepiej pobierając powietrze z zewnątrz niz to juz zozonowane ze środka auta
                  jest O1 RS 1.8T XENON
                  była O1 1.9 TDI AGR

                  Komentarz

                  • romman
                    Ambiente
                    • 2009
                    • 201

                    #10
                    andru123,

                    O3 po utlenieniu czegoś wraza do formy O2. Nie sądzę, że wydajność jakoś drastycznie spada po umieszczeniu ozonatora w środku. Przydałaby się opinia kogoś, kto ozonuje 'zawodowo'

                    Komentarz

                    • andru123
                      Elegance
                      • 2010
                      • 783
                      • Toyota
                      • ATF 2.0 MPI 120 KM

                      #11
                      ten kto ozonuje zawodowo raczej nie używa ozonatora za 300 pln :lol:

                      oni uzywaja ozonatorów do których podłącza sie bezposrednio czysty tlen z butli , pewnie nie bez znaczenia , o dużej wydajności , przez co ozonowanie jest szybsze
                      jest O1 RS 1.8T XENON
                      była O1 1.9 TDI AGR

                      Komentarz

                      • ruwado
                        RS
                        • 2009
                        • 14891
                        • Octavia IV (NX3)

                        #12
                        Zamieszczone przez andru123
                        przez co ozonowanie jest szybsze
                        jak szybkie, bo u mnie "klimiarz" trzyma ozonator w środku przez 1 godzinę (przy włączonej klimie, pracującym silniku i obiegu zamkniętym)
                        pozdrawiam - Darek

                        Komentarz

                        • andru123
                          Elegance
                          • 2010
                          • 783
                          • Toyota
                          • ATF 2.0 MPI 120 KM

                          #13
                          no to jest 3 razy szybciej , niz ozonatorem za 300pln
                          jest O1 RS 1.8T XENON
                          była O1 1.9 TDI AGR

                          Komentarz

                          Pracuję...